![]() |
Utsikt fra huset vårt, og kanskje mot nye horisonter. |
http://www.scoop.it/u/hanne-uteng/curated-scoops
Jeg tror at poenget her er å bruke litt tid på å bli kjent med de nye mulighetene som åpner seg i den nye teknologien. Det er et ubegrenset tilbud der ute, og man må være både åpen og selektiv på en gang. Åpen for nye ting, og selektiv i hva man velger å ta i bruk.
I år underviser jeg mest på småskolen, og her bruker vi iPad flere ganger i uka. Skulle gjerne hatt de tilgjengelig hele tiden, men skolens 20 iPader er etterhvert flittig i bruk på hele skolen. Min erfaring så langt med de yngste elevene, er at de ikke er særlig kjent med å søke på nettet etter informasjon. Det har jo sin naturlige forklaring i at de nettopp har lært seg å lese. Men de er godt kjent med nettbrett og spill. Det er veldig populært å jobbe på iPad, og det virker veldig motiverende på elevene. En skriveoppgave går ofte mye lettere på iPad hvis man f.eks. bruker appen Skoleskrift 2. Her leses alle lydene opp, og så leses hele ordet opp når man trykker på mellomromstasten. Det er selvfølgelig veldig spennende å skrive litt forbudte ord, og veldig artig å få de lest opp! Men ser man stort på det, er jo det også skrivetrening!
Vi får se om dette blir begynnelsen på en blogg, eller om det bare blir med dette. Vi får håpe fortsettelse følger!
Så bra! Det er virkelig inspirerende å få dele kontor med deg😊
SvarSlettTakk det samme 😊
Slett